Przyszłość kolei w Polsce

Przyszłość kolei w Polsce - rozmowa z eurodeputowanym Arturem Zasadą; © European Union 2011 PE-EP
 
15 czerwca 2013 r. redaktor Radia Plus Opole Andrzej Szarometa przeprowadził wywiad z europosłanką Danutą Jazłowiecką oraz jej gościem – europosłem Arturem Zasadą, który wypowiedział się na bardzo bliskie mu tematy związane z jego codzienną pracą w Komisji Transportu i Turystyki w Parlamencie Europejskim. 
 
Podczas tegotygodniowej audycji europosłowie debatowali nad przyszłością transportu kolejowego w naszym kraju. Z racji przynależności do Komisji Transportu i Turystyki oraz prężnej działalności na rzecz poprawy transportu w naszym kraju, Artur Zasada okazał się znakomitym znawcą tematu. Pośród przedstawionych przez niego najważniejszych problemów transportu kolejowego, z którymi boryka się Polska, najbardziej niepokojącą informacją było uplasowanie się naszego kraju na drugim miejscu w Europie pod względem najwyższych stawek opłat w dostępie do torów. Poseł przyznał wprawdzie, że nasz kraj posiada bardzo dobre zaplecze tras kolejowych, z łączną liczbą trakcji wynoszącą ok. 19 tys. km, jednakże w związku z permanentnym brakiem pieniędzy i kłopotami z inwestowaniem w tę część infrastruktury, sytuacja dalece odbiega od ideału.

Europoseł Zasada przedstawił słuchaczom świetne rozwiązanie dla polskiego transportu kolejowego oparte, jak sam przyznał, na wzorcowym modelu kolei dużych prędkości podpatrzonym w Japonii. - Jestem absolutnie pod wrażeniem systemu japońskiego. (...) Oni mają to poukładane i warto z ich doświadczeń korzystać, zwłaszcza, że Japończycy bardzo, ale to bardzo zainteresowani są tym, aby pomóc w modernizacji polskich kolei - powiedział europoseł Zasada.
 
Dokładnej analizy transportu kolejowego przeprowadzonej przez eurodeputowanego Artura Zasadę wysłuchać można klikając TUTAJ.
zobacz wszystkie
Projekt i realizacja:
© 2011-2019 netkoncept.com - skycms
Polityka prywatności